Sprawdzamy w jakich marketach seniorzy mogą liczyć na dodatkowe rabaty czy zniżki

Seniorzy stają się coraz bardziej wyrazistą grupą konsumentów, świadomie poszukują produktów dopasowanych do własnych potrzeb i wymagań. Nie dziwi zatem fakt, iż producenci i handlowcy zaczynają walczyć o ten właśnie segment rynku.

Dziś odpowiadamy na pytanie czy duże sieci handlowe obecne na naszym rynku dostrzegają nowe pokolenie seniorów?

Obserwując aktywność ostatniego półrocza widać, że oprócz działań typowo wizerunkowych pojawiają się również nowe inicjatywy. Jedno z ciekawych działań to przeprowadzona przez sieć Lidl akcja, która oferowała wczasy i aktywny wypoczynek wyłącznie dla osób legitymujące się wiekiem 60 plus, dopasowując warunki oferty do wymagań odbiorców. Godne odnotowania jest również tworzenie ofert handlowych specjalnie dla seniorów. Do takich działań zaliczyć można m.in. specjalne ceny na proste modele telefonów oferowanych w sieci Biedronka lub kolekcje ubrań zaprojektowane z myślą o osobach starszych w konkurencyjnym Lidlu.

Sprawdzając zaangażowanie tych sieci nie sposób jest jednak pokusić się o porównanie działań nakierowanych na obniżenie cen dla naszych seniorów w innych sieciach handlowych. Tu niestety nie mamy dobrych wiadomości. Jedynie jedna sieć sklepów pokusiła się o centralnie przygotowaną akcję. Dzisiejszym bohaterem seniorów zostaje sieć Carrefour, która oferuje kartę seniora dającą 10% upust cenowy. Oczywiście do takich zakupów promocyjnych trzeba się odpowiednio przygotować wydając min 50 zł oraz dokonać zakupów w określony dzień tygodnia, ale na tle konkurencji doceniamy działanie ze strony tej sieci.

 

promocja dla seniora
Tylko jedna sieć handlowa zdecydowała się na wdrożenie karty seniora we wszystkich swoich sklepach.
Przydatność tekstu: 78%

Polecamy również: