Zakupy grupowe, czyli jak korzystać z portali rabatowych
Niemal każda firma oferuje od czasu do czasu promocje na swoje produkty i usługi, kusząc niską ceną, bądź atrakcyjnymi warunkami transakcji. Często jednak dowiadujemy się o potencjalnych okazjach za późno. Jak tego uniknąć? Jeśli chcemy zaoszczędzić, warto przed zakupami przejrzeć dostępne zniżki. Istnieją serwisy internetowe, które gromadzą je wszystkie w jednym miejscu – są to tzw. portale rabatowe.
Jak to działa?
Początkowo idea zakupów grupowych polegała na zebraniu odpowiedniej ilości osób chętnych zakupić dany produkt i wynegocjowaniu u firmy obniżki. Ten format się nie przyjął i zastąpił go nowy, obowiązujący powszechnie. Aktualnie portale rabatowe skupiają się na wyświetlaniu najkorzystniejszych promocji, nie mniejszych niż 30% (aż do 70%). Wszyscy wygrywają – kupujący otrzymuje okazyjną transakcję, serwis prowizję, a firma reklamę, zwiększony ruch i związany z tym zysk z dodatkowych usług.
Wygodne przeglądanie
Rabaty dzielone są na cały kraj lub poszczególne miasta, dzięki czemu łatwiej jest odnaleźć interesujące oferty. Ponadto istnieją sekcje, takie jak restauracje, podróże, czas wolny, uroda i spa, zdrowie i fitness oraz usługi. Można też użyć wyszukiwarki, żeby odnaleźć konkretny produkt. Każdy znajdzie coś dla siebie! Jest to również doskonałe źródło inspiracji, jeśli nie wiemy czego szukamy – wystarczy przeglądać stronę, a w końcu trafi się coś, co przypadnie nam do gustu.
Robimy zakupy krok po kroku
Pierwsza wizyta w serwisie wiąże się najczęściej z podaniem e-maila i zapisaniem się do newslettera, czyli cyklicznej wiadomości ze streszczeniem ofert. Czasami jest to warunek konieczny, żeby w ogóle móc przeglądać oferty. Następnie powinniśmy założyć swoje konto. Klikamy przycisk „zarejestruj się” i wprowadzamy dane. Warto wpisać prawdziwe informacje, gdyż może pomóc to w późniejszych zakupach. Ważne jest uzupełnienie adresu e-mail, ponieważ za jego pośrednictwem otrzymamy kupon rabatowy. Po pomyślnym zalogowaniu do serwisu możemy rozpocząć przeglądać oferty. Na stronie głównej pojawiają się najnowsze okazje podzielone na działy. Możemy użyć wyszukiwarki lub wybrać interesującą nas sekcję.
Karty z promocjami zawierają najważniejsze informacje – co jest przedmiotem promocji, kto ją oferuje i gdzie jest dostępna. Jeśli jesteśmy zainteresowani możemy w nią kliknąć, dzięki czemu poznamy szczegóły – dowiemy się, jaka jest cena wyjściowa, procent zniżki i ile oszczędzamy w gotówce (są to jednak uogólnione informacje, a zniżka dotyczy konkretnej opcji, którą wybierzemy). Ukazana jest również liczba kupujących oraz data zakończenia promocji. Najważniejsze informacje podane są najczęściej pod wizualizacją. Przedstawione są opcje kupna (najczęściej jest ich 3-4), a poniżej dokładny opis firmy. Istotne jest, żeby przyjrzeć się też warunkom (może okazać się, że kupon będzie miał jakieś ograniczenia).
Którą stronę wybrać?
Wszystkie serwisy są do siebie podobne i działają na zbliżonych zasadach. Największym serwisem w Polsce jest Groupon.pl. Popularne są również Mydeal.pl oraz Fastdeal.pl
Istnieją również tzw. agregaty, które pokazują wyniki ze wszystkich portali rabatowych. Warto z nich korzystać, ponieważ ze względu na sposób działania posiadają większą bazę rabatów. Dwa najbardziej znane to: Grupeo.pl i Godealla.pl