Tradycyjna bankowość w nowoczesnym wydaniu
Myśl o comiesięcznych opłatach rachunków i staniu w długiej kolejce na poczcie sprawia, że cierpnie Ci skóra? Można temu zaradzić! Poniżej przedstawimy alternatywę dla tego rozwiązania, która zaoszczędzi czas i uspokoi skołatane nerwy. Dodatkowo pozwoli odłożyć kilka dodatkowych złotówek w miesiącu.
Konto internetowe dostępne w każdym banku
Możliwość nieograniczonego dostępu do Internetu, na dobre zagościła w naszej codzienności. Usługodawcy starają się tak dostosować swoją ofertę, aby zabezpieczyć Klientom najprostsze rozwiązania. Jeśli tego nie zrobią, konkurencja „przejedzie po nich walcem innowacji”. Wyścig firm w nowinkach technologicznych jest najbardziej widoczny w sektorze usług bankowych.. W chwili obecnej nie ma znaczenia, czy posiadasz konto w PKO, MBanku, ING, Alior, BZWBK czy jakimkolwiek innym banku, bez problemu możesz uzyskać bezpłatny dostęp do zarządzania finansami przez Internet. Wystarczy przy okazji najbliższej wizyty w placówce banku, wyrazić chęć posiadania takiego rozwiązania. Wszystkie potrzebne informacje zostaną Ci wtedy przekazane przez pracownika oddziału wraz z udzieleniem niezbędnych haseł potrzebnych do pierwszego logowania.
Konto internetowe – zalety
Konto internetowe w Twoim banku umożliwia Ci zarządzanie finansami w prosty sposób. Już nie musisz dzwonić na infolinię, słuchać irytującej muzyki, czekając na połączenie z konsultantem, żeby dowiedzieć się o stanie swojego rachunku czy zmianie limitu wypłacanej gotówki z bankomatu. Teraz wystarczy bezpiecznie zalogować się do banku przez Internet przy pomocy loginu i hasła, a takie operacje jak przelewy (w większości banków darmowe), sprawdzenie salda, historii rachunku, a nawet zmianę limitów, będziesz mógł wykonać nie wstając z fotela.
Sposoby autoryzacji na koncie internetowym
Jeśli odczuwasz lęk przed płatnościami przez Internet, zapoznaj się z zasadami bezpiecznego bankowania w sieci. Bardzo ważną zasadą jest niepodawanie osobom trzecim haseł i loginów do swojego rachunku internetowego. Banki nigdy nie wysyłają maili z prośba o podanie danych do autoryzacji – dlatego nie odpowiadaj na takie maile, prośby. Banki dbają o nasze bezpieczeństwo – dlatego zabezpieczają nas – użytkowników, oferując dodatkową ochronę.
Chcąc potwierdzić dyspozycję wykonania określonej transakcji lub zmiany na koncie, zostaniemy poproszeni o autoryzację na jeden z trzech sposobów, a są nimi:
1) Karta kodów jednorazowych – przesyłana na zamówienie użytkownika Zazwyczaj plastikowa z kilkudziesięcioma kodami osłoniętymi zdrapką. Po każdej dyspozycji na koncie, użytkownik zostanie poproszony o wpisanie hasła znajdującego się pod wskazanym numerem. Jest to rozwiązanie o tyle uciążliwe, że trzeba pamiętać gdzie kartę odłożyliśmy.
2) Token – Narzędzie przybierające różne formy w zależności od banków Może mieć postać aplikacji na telefon, dzięki której wygenerujemy jednorazowe kody bez dodatkowych opłat. Inny rodzaj tokenu to token sprzętowy – wydawany klientowi przez bank. Małe urządzenie z ekranikiem, na którym widnieje hasło zmieniające się co kilka sekund. Jest to rozwiązanie, za które na ogół banki pobierają dodatkową opłatę.
3) Hasło SMS – Popularny sposób autoryzacji, gdzie jednorazowe hasło przysyłane jest przez bank na telefon komórkowy użytkownika. W otrzymanej wiadomości znajdzie się także kilka innych informacji, np. kwota transakcji.
To, którego narzędzia będziemy używać często zależy od nas, bowiem niektóre banki dają w tej kwestii możliwość wyboru. Zachęcamy więc do sprawdzenia czy możesz zastąpić kartę kodów, wygodnymi powiadomieniami SMS lub tokenem.