Rozwiń skrzydła, utwórz stronę na Facebooku

Rysujesz koniki polne, szyjesz ubranka dla niesfornych foksterierów albo tworzysz zbroje samurajskie? Ten tekst jest dla Ciebie. Jeśli radość sprawia Ci fotografowanie pobliskiej łąki codziennie o 4:33, również zostań wzrokiem i uwagą. Zostań, bo cokolwiek robisz z pasją, na pewno znajdą się ludzie, którzy z przyjemnością Cię poznają. Musisz tylko do nich dotrzeć.

Najlepiej zrobić to poprzez stronę na Facebooku. Dzięki niej, dasz o sobie znać odpowiednim osobom, a te zdecydują czy chcą śledzić to, co robisz. O procesie rejestracji na portalu pisaliśmy tutaj. Warto wiedzieć, że nie musisz rejestrować profilu prywatnego z imieniem i nazwiskiem, by założyć stronę. Można to zrobić klikając w odnośnik Utwórz stronę dla gwiazdy, zespołu lub firmy (pod przyciskiem Rejestracja). W rzeczywistości ilość kategorii jest dużo większa niż tylko “gwiazda”, “zespół” albo “firma”, więc jeśli prowadzisz jakąkolwiek działalność, możesz spokojnie kliknąć.

Czym się różni strona od profilu, który musisz rejestrować?

Przede wszystkim tym, że profil, na którym przedstawiasz się z imienia i nazwiska,powinien być dla bliższych czy dalszych znajomych. – awięc będzie to coś bardziej osobistego i prywatnego. Strona zaś ma za zadanie dotrzeć do potencjalnych fanów Twojej działalności i ich przyciągnąć. Osoby klikające na stronie w przycisk lubię to, zaczynają obserwować – śledzić to, co robisz, widzą wszystkie Twoje wpisy. Niestety nie masz wówczas kontroli nad tym kto jest Twoim obserwatorem. Na profilu prywatnym bezpieczne jest ustawienie widoczności treści dla znajomych – to Ty decydujesz czy potwierdzasz znajomość. Zatem profil prywatny staje się wtedy zabezpieczony przed przypadkowymi ludźmi.

Czy jedno wyklucza drugie?

Absolutnie nie. Posiadanie profilu i strony jest wręcz wskazane. Powiedzmy, że szyjesz wspomniane już ubranka dla foksterierów. Zakładasz stronę i na początku nikt poza Tobą nie wie o jej istnieniu. Jeśli więc będziesz miał swoje prywatne konto na Facebooku i – dla przykładu – kilkudziesięciu znajomych, będziesz mógł swoją stronę im pokazać. Dzięki temu informacja  rozejdzie się na zasadzie poczty pantoflowej i być może wśród znajomych Twoich znajomych znajdą się osoby, które zainteresuje Twoja działalność.

 

Przydatność tekstu: 70%

Polecamy również: