Co to jest Facebook? Najważniejsze informacje

Facebook jako internetowy, rozbudowany pamiętnik

„Facebook”. Widzisz to słowo na większości opakowań w sklepach, w reklamach? Twoi bliscy co jakiś czas go używają, a Ty nie wiesz o co chodzi? Dobrze trafiłeś. Dzisiaj powiemy Ci czym jest ten cały Facebook.

Wyobraź sobie pamiętnik. Tworząc go na kartkach papieru opisujesz swoje życie, uwzględniając wyjątkowe chwile. Jeśli piszesz “do szuflady” zawartość pozostanie Twoją tajemnicą, ale może kiedyś zapragniesz podzielić się swoimi przemyśleniami. Minimum kilkaset stron opowieści, które ktoś w dzisiejszym, pędzącym świecie miałby przeczytać…Znikome szanse…

A może zrobić to inaczej? Zacząć tworzyć “coś” na kształt pamiętnika w Internecie? Na bieżąco? Mieć określoną grupę ludzi, która jeśli chce, będzie mogła śledzić to, co napisałeś i w dodatku będzie w stanie robić to z dowolnego miejsca na świecie. Warunek jest jeden. Internet. Dostęp do Internetu musisz mieć Ty oraz osoba, która chce zajrzeć do Twojego “pamiętnika”.

Twoje grono znajomych na Facebooku

Jak więc ustaliliśmy, Facebook to swego rodzaju rozbudowany “pamiętnik”, zbiór “pamiętników” różnych ludzi.
Osoby, które chcą zapoznać się z tym, co w swoim „pamiętniku” umieszczasz, nazywa się Twoimi Znajomymi. Jeśli ktoś zalicza się do grona Twoich Znajomych na Facebooku, automatycznie Ty zostajesz dodany do jego znajomych. Tym samym na bieżąco możesz śledzić , obserwować “pamiętnik” Twojego Znajomego. Twoi Znajomi na Facebooku to ci sami przyjaciele, znajomi i członkowie rodziny, z którymi jesteś w kontakcie w świecie rzeczywistym. Oczywiście, żeby zostać czyimś znajomym, musisz odnaleźć daną osobę, a następnie zaprosić ją do grona swoich znajomych oraz poczekać na akceptację przez zapraszanego.

Nie tylko tekst, a różne rodzaje multimediów

W pamiętniku papierowym tekst to podstawa, urozmaiceniem było doklejenie zdjęć lub pamiątek z jakiegoś ważnego wydarzenia. Facebook daje Ci możliwość umieszczania nie tylko tekstu i obrazków, ale również muzyki oraz krótkich filmów rejestrowanych na przykład telefonem. Możesz również oglądać filmy umieszczane przez Twoich znajomych.

Miejsce nie tylko dla ludzi, ale też dla marek oraz wszelkich inicjatyw

Na Facebooku są obecne nie tylko osoby, ale również firmy, zespoły muzyczne oraz różne inicjatywy, wydarzenia.  Jeśli na przykład lubisz produkt firmy X, wystarczy, że znajdziesz ją na Facebooku i zaznaczysz, że chcesz widzieć, co na bieżąco umieszcza. (Służy do tego przycisk „Lubię to”) Zyskujesz w ten sposób informacje o nowych promocjach i produktach danej firmy.

Aktualności – by być na bieżąco

Treści udostępniane przez Twoich znajomych oraz marki, przy których zaznaczyłeś „lubię to”, wyświetlane są w aktualnościach widocznych zaraz po włączeniu Facebooka. Każdą z widocznych pozycji możesz skomentować i/lub zaznaczyć „lubię to”, pokazując w ten sposób, że dana treść trafiła w Twoje gusta. Jeżeli coś wyda Ci się na tyle interesujące, by bezpośrednio komuś to pokazać, możesz wybrać opcję „Udostępnij” – tak by podzielić się tą informacją z Twoimi Znajomymi (będą oni widzieli Twoje udostępnienie na swoich profilach).

To co widzisz w aktualnościach, zależy w dużej mierze od tego, jak na daną treść reagują inni użytkownicy. Jeśli nie reagują wcale, Facebook stwierdza, że dane treści są nieinteresujące i przestaje je wyświetlać. Działa to na zasadzie reklamy, która przestaje być pokazywana, jeśli nie podoba się odbiorcom.

Wiadomości prywatne na Facebooku

Oprócz umieszczania na Facebooku treści widzianych przez znajomych, można także potraktować go, jako narzędzie do komunikacji z bliskimi. Wiadomości prywatne są widoczne tylko przez tych, którzy w danej konwersacji biorą udział. Warto wiedzieć, że w obszarze danej rozmowy, można również umieszczać zdjęcia, krótkie filmy i muzykę, dzieląc się w ten sposób tym co ciekawe, tylko z wybraną osobą.

Skąd na opakowaniach produktów mowa o Facebooku?

Zważając na fakt, że na Facebooku obecnych jest wiele milionów ludzi, każda firma pragnie dotrzeć do swoich odbiorców. Jeśli zyska ich uznanie, jest duża szansa, że „polubią” oni daną markę na Facebooku. Wtedy w aktualnościach takiej osoby, będą się od czasu do czasu pojawiać treści, które dana firma udostępnia. To powoduje, że marka umocni się w świadomości konsumentów, którzy z dużym prawdopodobieństwem chętniej sięgną po jej produkty.

O Facebooku i jego funkcjonalnościach można przeczytać jeszcze TUTAJ. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak zacząć korzystać z Facebooka, zapoznaj się z materiałem: Jak założyć konto za Facebooku?

Przydatność tekstu: 74%

Polecamy również: